Monday, February 20, 2012

Ulama' Perlu Bangkit ?

'Benteng pertahanan kepentingan agama' !

NAJIB ketika berucap pada Himpunan Ulama, Cendekiawan Islam dan Penulis Maya Kebangsaan di sini, semalam.
NAJIB ketika berucap pada Himpunan Ulama, Cendekiawan Islam dan Penulis Maya Kebangsaan di sini, semalam.

Bukan Serah Kepada UMNO Semata-mata !!!
Sudah masanya Ulama' bangkit ........
Permuafakatan yang wujud antara kerajaan dengan ulama, cendekiawan Islam dan penulis maya akan menjadi benteng pertahanan kepada kepentingan serta maruah agama di negara ini, kata Datuk Seri Najib Razak.

UMNO perlu bangkit memperkukuh permuafakatan 
selaras dari segi tindakan serta menguatkan iltizam bagi memastikan kesucian Islam dapat diperjuang, sekali gus mempertahankan kestabilan dan kemakmuran negara.

UMNO perlu menggantikan peranan memperjuangkan Islam yang ditinggalkan Pas agar parti Melayu tersebut memperoleh sokongan padu daripada umat Islam terutama menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang. 


Pembabitan ulama, cendekiawan Islam dan penulis maya amat penting dalam konteks cabaran semasa kerana maklumat perlu disampaikan dengan tepat supaya ia tidak dapat diseleweng atau sengaja disongsangkan menjadi fitnah untuk tujuan politik. Adalah menjadi tanggungjawab kita untuk membetulkan segala maklumat palsu.

Peranan Ulama' penting  ?? 
“Sikap berdiam diri, tidak mahu campur tangan atau malas bertindak, akan memberi kesan sangat buruk kepada umat dan kedudukan agama Islam, lebih-lebih lagi bidang politik adalah suatu jihad yang perlu diutamakan dalam Islam. 
Kita tidak dapat memisahkan politik daripada perjuangan menegakkan agama dan kepentingan umat Islam. Jika politik dilihat menerusi dimensi ini, maka ia adalah bidang yang sangat berkait rapat dengan peranan manusia di atas muka bumi ini, yakni sebagai khalifah Allah SWT