Friday, January 27, 2012

PAS - Parti Adat dan Sukan (PAS) ?


PAS – Parti Adat dan Sukan: tak layak jaga Agama. 





Tidak Patut 'Segelintir penyokong dan blogger pro-BN yang mempolitikkan perlantikan dan pengagihan portfolio kepada exco kerajaan negeri Selangor.  
YAB MB Selangor telah membuat keputusan yang amat tepat dengan melantik Dr Yunus ke portfolio Adat dan Sukan.




















Maklumlah sebagaimana pengakuan Timbalan Presiden PAS, portfolio ugama tidak perlu dipegang oleh mereka yang tidak berilmu ugama. Tidak salah untuk Tuanku menolak perlantikan Dr Rani.
Suami Normah Yang Suka Cium Pantat merasakan portfolio ugama boleh dipegang oleh seorang yang bersifat amanah, jujur dan ikhlas seperti MB Selangor.


Sifat MB Selangor yang sedemikian yang membuatnya sedia akur pada tuntutan Theresa Kok, Alizabeth Wong, Xavier Jeyakumar dan Ronnie Liu untuk meminta maaf dalam dua hari selepas JAIS menyiasat dan menjumpai Damansara Utama Methodist Church mengadakan program memurtadkan orang Islam atas alasan Majlis berbuka puasa.
Cukup masa beliau pasti boleh dilatih hingga berupaya menjadi Imam untuk mengetuai jemaah sembahyang dan berilmu dalam hukum hakam ugama Islam.
Tiada salah dia mencadangkan perlantikan Dr Yunos untuk membawa perubahan yang boleh menggantikan kopiah dengan topi, jubah dengan jersi, dan janggut dengan jembut.

Dia mewakili PAS (Parti Adat dan Sukan).