Tuesday, January 03, 2012

Karpala Pusingh Jadi Pekak dan Bisu !

Pegamal UndanUndang Karpala puSingh diminta nyatakan pendirian....



Pengerusi DAPiq, Karpala puSingh yang juga peguam bela kes liwat DS al.Juburi diminta menyatakan pendiriannya berhubung rancangan PKR(PR) menganjurkan demonstrasi jalanan menerusi Kempen Bebaskan Anwar 901.... Tak cukupkah Pembelaan diMahkamah kemudian dijalanan?.

Karpala puSingh  langsung tidak memberi sebarang reaksi terhadap rancangan itu yang secara terang-terangan mempertikaikan sistem kehakiman negara.
 .
"Kita ingin tahu pendirian Karpal dalam soal ini kerana Kempen Bebaskan Anwar 901 juga berkait dengan beliau. Ia melibatkan individu (Anwar) yang beliau bela di mahkamah," 

Pakatan pembangkang giat mempengaruhi orang ramai terutama mahasiswa supaya menyertai demonstrasi jalanan itu pada 9 Januari ini iaitu tarikh Mahkamah Tinggi membuat keputusan terhadap kes liwat yang dihadapi Anwar.

Sebagai pengamal undang-undang, Karpala puSingh seharusnya maklum sebarang kegiatan seperti Kempen Bebaskan Anwar 901 berkaitan dengan usaha-usaha membelakangkan sistem perundangan negara.
"Sepatutnya Karpal puSingh maklum dalam perkara ini bahawa anak guamnya sudah diberi peluang membela diri dan menjalani proses perbicaraan yang sewajarnya, tetapi adakah wajar demonstrasi jalanan ini diadakan".

Karpala puSingh Jangan Membelakangi Perundangan Negara ! ! !

No comments: