Sunday, January 22, 2012

Dua Dapiq !


Karpal dan Anwar ... Syaitan Dapiq ?

Dengan keputusan tersebut mahkamah mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 11 Jun 2010 yang melepas dan membebaskan Karpal tanpa membela diri.

Isu tersebut menggemparkan kerana ramai yang menyifatkan Karpal bersikap keterlaluan dan biadap terhadap Sultan Perak.  


Syaitan 2
Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, yang Karpal juga merupakan peguam bela utama. Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.
Pada 9 Januari lalu, Hakim Mohamad Zabidin Mohd. Diah membuat keputusan itu kerana tidak cukup bukti. Keputusan tersebut mengejutkan banyak pihak daripada orang ramai hinggalah kepada pemimpin pembangkang sendiri.

Majoriti rakyat Malaysia lega kerana pintu mencari keadilan buat Saiful masih terbuka. Beliau pernah membuat sumpah laknat di masjid, yang Anwar sehingga hari ini enggan berbuat demikian. Keluarga Saiful, banyak badan bukan kerajaan (NGO) dan orang ramai mengharapkan Peguam Negara, Abdul Gani Patail.
Tahniah kepada Gani Patail kerana mengambil keputusan yang tepat biarpun tidak disenangi Majlis Peguam. .

Seperti dijangka, Anwar akan mempolitikan kes tersebut dan mengheret rakyat untuk menyelamatkan beliau. Senario itu nampaknya berulang.