Thursday, January 19, 2012

Pas Hanya Layak Cium Buntut PKR / DAP Saja !


HOT : PORK NIK  TERASA  SUP  BUNTUT  DAPiq.... 


Semalam Al-Juburi Melantik Nik Ajis Pemimpin Dunia, Hari ni Pork Nik kata jaga Kelate saja ....... 
Sehingga kini EP masih ternanti-nanti jawapan atau ulasan dari pemimpin atasan PAS mengenai isu perlantikan Dr Yunus yang dinafikan haknya sebagai Exco Agama..Sebelum perlantikan bukan main garang lagi puak-puak ni menghentam Hasan Ali apabila Hasan Ali menegur mereka dan PAS..Apa yang diperkatakan oleh Hasan Ali ternyata betul dan terbukti apabila calon baru dari PAS yang menggantikan Hasan Ali dinafikan haknya secara terang-terangan.. 
EP tak dapat bayangkan bagaimana malunya Nik Aziz, Hadi Awang dan dan ulamak-ulamak tersohor dari PAS kerana calon dari sebuah parti yang mendakwa mereka memperjuangkan ajaran Islam tidak layak untuk memengang portfolio tersebut.  Tu yang diam seribu bahasa sehingga ke hari ini..tak termampu nak jawab..
Jika perkara ini tidak menyedarkan PAS bahawa mereka hanya parti pencacai dalam pakatan haram, EP tak tahulah..Kalau pemimpin tak sedar , mungkin ahli-ahli yang masih setia dan sayang pada perjuangan PAS yang asal dapat menyedarkan mereka...mudah-mudahan..

Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, yang dipecat Pas awal bulan ini, hari ini mendakwa masyarakat melihat parti Islam itu terpaksa menjadi "pak turut" kepada parti komponen Pakatan Rakyat (PR) yang lain ekoran perubahan portfolio pentadbiran kerajaan negeri semalam.
Adun Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco bagi menggantikan Hasan.
Hasan berkata, rombakan portfolio Exco menurutnya agak ganjil dan pelik kerana Dr Ahmad Yunus hanya diberi portfolio Adat-adat Melayu, Belia dan Sukan manakala portfolio Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam diserahkan kepada Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Beliau sebelum ini merupakan Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.
"Sayangnya dengan rombakan yang terbaru ini, maruah Pas sebagai sebuah parti Islam telah dipijak,” katanya hari ini.