Monday, December 19, 2011

SEHARUSNYA KITA GUNA THUMPRINT !

Dakwat kekal PRU13: SPR Setuju .... PUKI MAK PEMBANGKANG!

KITA UNDUR KEBELAKANG .... NEGARA AMAL INI , RAKYATNYA IDENTITI TIDAK LENGKAP SEPERTI S/BERANAK DAN KAD PENGENALAN spt Indonesia, India.

Suruhajaya Pilihan Raya(SPR) memutuskan untuk menggunakan dakwat kekal 'silver nitrate' pada pilihan raya umum ke-13, kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof, hari ini.

Beliau berkata dakwat itu adalah berlainan daripada dakwat kekal yang disyorkan pada pilihan raya umum ke-12.


Enggan memaklumkan sumber negara ia diimport, Abdul Aziz berkata dakwat kekal itu digunakan di beberapa negara bagi memastikan pilihan raya berjalan lancar.

Beliau turut mengumumkan 'pengundian awal' akan diperkenalkan pada pilihan raya umum kelak iaitu tiga atau empat hari sebelum hari pengundian khusus bagi anggota tentera, pasangan anggota tentera, polis (tidak termasuk pasangan) dan pasangan anggota Pasukan Gerakan Am (PGA).

"Undi pos masih dikekalkan namun pengundi terbabit perlu memohon kepada pegawai pengurus pilihan raya," katanya pada sidang media di sini.

Katanya, semua perkara berkenaan adalah antara cadangan yang dikemukakan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen Berhubung Dengan Penambahbaikan Proses Pilihan Raya.

No comments: