Isle Hanya Dimulut .......... ! ! ! Apa Maknanya Tu ? ? ?
Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kecewa dengan sikap segelintir masyarakat yang masih mengagungkan bangsa, tanpa mengutamakan kepentingan Islam. Bilakah Nik Ajis utamakan Isleeeeee ......  Berapa puluh mesjid/surau, sek ugama/fardu ain dibina diKelantan, berapa ratus ribu anak-anak Kelantan diberi pendedahan sebenar tentang Islam .... Kau berdosa Nik Ajis, Celaka, celaka atas mu yang benama  Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Beliau menyifatkan tindakan masyarakat mengagungkan-agungkan bangsa seolah-olah terikut-ikut dengan pendekatan bangsa Yahudi yang mahukan masyarakatnya dihormati dengan mengetepikan hak orang lain. Tindakan Pas Menyokong Dap dengan pecah-belah Islam dan Melayu (pecah-perentah), jual tanah mesjid, samakan Islam dengan lain-lain agama ... Apa dia ni ????????

“Seolah-olah pendekatan ini telah masuk menyerap dalam masyarakat orang Islam, setiap bangsa mengejarkan kehormatan masing-masing dan menyebabkan orang lupa tentang Palestin, “katanya  Sejak bila Pas membela Palestin kecuali ceramah sana-sini, berapa ramai ahli Pas telah berjuang bersama rakyat Palestin ?
Bila Nik Ajis mempertahan Islam ni ... Kalau kaum PR berkhalwat/berzina dia sokong, bukti video bukan sebagai bukti, pemimpin yang rosak akhlaknya dilindungi ! Apa maknanya ni ?
Nik Aziz berkata, Pas akan terus mempertahankan Islam sebagai asas perjuangan dan sama sekali tidak akan terikut-ikut dengan pihak lain yang lebih mementingkan bangsa dari Islam.
Semua orang tidak betul..  Anu-War Al Juburi mengintiraf Israel pun tak kesah ! apa maknanya ni?
“Perkara yang tidak betul yang menimpa umat Islam di seluruh dunia, termasuk orang Arab sendiri. Arab Mesir juga sedemikian, tidak merasakan sensitif terhadap nasib Arab Palestin kerana bukan dari bangsanya Arab Mesir,” katanya.