Monday, March 19, 2012

Harakah PUJI DS NAJIB !


Siapa yang tidak mampu berterima kasih kepada manusia, maka ia tidak akan mampu bersyukur kepada Allah. 



  • Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam pernah bersabda dari atas mimbar:
    مَنْ لَمْ يَشْكُرِ الْقَلِيلَ، لَمْ يَشْكُرِ الْكَثِيرَ، وَمَنْ لَمْ يَشْكُرِ النَّاسَ، لَمْ يَشْكُرِ اللهَ. التَّحَدُّثُ بِنِعْمَةِ اللهِ شُكْرٌ، وَتَرْكُهَا كُفْرٌ، وَالْجَمَاعَةُ رَحْمَةٌ، وَالْفُرْقَةُ عَذَابٌ

    “Siapa yang tidak mampu mensyukuri nikmat yang sedikit, maka ia tidak akan mampu mensyukuri nikmat yang banyak. Dan siapa yang tidak mampu berterima kasih kepada manusia, maka ia tidak akan mampu bersyukur kepada Allah. Membicarakan nikmat Allah adalah syukur, meninggalkannya adalah kufur. Hidup berjama'ah adalah rahmat, manakala perpecahan adalah azab.” (Hadis Riwayat Ahmad, 30/390, no. 18449. Kata al-Haitsami, “Diriwayatkan oleh Ahmad, ath-Thabrani, dan al-Bazzar. Para perawi keduanya tsiqah.” Dinilai sahih oleh al-Albani. Lihat juga Majma’ az-Zawa’id, 5/392 oleh al-Haitsami dan Tahqiq Musnad Ahmad oleh Syu’aib al-Arnauth)


    HARAKAH memuji DS Najib 

    Laporan portal baru Massa.Online, menyatakan cara-cara DS Najib yang sederhana walaupun beliau diserang dari segenap penjuru, tetap bersabar dan menunjukkan sikap wasatiyyah yang tinggi. Sikap PM yang pemaaf juga telah menyentuh hati masyarakat grassroote sehingga meningkatkan peratus sokongan kepada beliau. Sikap pemaaf DS Najib turun memikat Harakah untuk bersama-sama dengan gerakan kesederhanaan DS Najib baik di peringkat Nasional dan Global.