Thursday, September 08, 2011

MB GAGAP.... GAGAL !

Dungunya MB Selangor ............................ !!!!


Malang sungguh rakyat Selangor sebab dapat Menteri Besar yang paling tak cerdik. Khalid yang sibuk nak pergi Germany nak tarik pelaburan masuk ke negeri Selangor? Adakah Khalid ni perasan yang dia tu lebih layak dari Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia (MITI)?
Kalau ikut hieraki, Anwar lagi layak sebab Al Juburi tu dah dilantik sebagai Penasihat Ekonomi negeri Selangor. Jadi apa hal pulak Khalid tak bawak Anwar sekali ke Jerman?.
Cuba kita fikir.., Khalid pergi ke Jerman untuk bincangkan hal pelaburan tapi dia bawa Xavier Jayakumar  ( Exco Kesihatan , Kebajikan Pekerja Ladang , Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin)? Kenapa Khalid tak bawa Teressa Kok (Exco Pelaburan Perdagangan dan Industri Selangor)? Nampak sangat yang Nyonya Kok tu tak layak dan tak boleh harap. Sia-sia bayar gaji Nyonya tak tahu kerja.
Khalid ni pun satu.., takkan selepas tiga tahun lebih perintah negeri, baru nak sedar tentang usaha untuk promosikan pelaburan masuk ke Selangor?
Selama ni Khalid dan kawan-kawan dia buat apa di Pejabat Menteri Besar? Rompak duit rakyat dengan makan gaji buta ke Khalid oii..?
Rakyat Selangor harus sadar bukan saja mereka tak cerdik mentadbir, tapi mereka juga bodoh dalam menangani isu sosial.  Rakyat Selangor sekarang ni harus sedar bahawa Menteri Besar mereka sebenarnya sedang menghancurkan negeri.
Rakyat Selangor seharusnya berdoa dan bermunajat kepada Tuhan agar terselamat dari mala petaka yang bakal hadir disebabkan kedungguan Pemimpin-pemimpin Pakatan.

No comments: