Thursday, May 10, 2012

Sebelum Tersungkur Dilaman Sendiri !


Tinggalkan Pas Yang Kian Kalut ... mempersoal majlis fatwa ?

Tersungkur dilaman sendiri

Nik Aziz Nik Mat buat hal lagi. Tok Guru “bertaraf wali” yang dipuja penyokong-penyokong Pas ini memang terkenal dengan perangai suka membuat kenyataan mengikut nafsu serakah. Setelah menjadi pujaan hati DAP si kafir harbi laknatullah kerana kenyataan sanggup berkawan dengan Syaitan, Tok Guru bertaraf “wali’’ di kalangan penyokong-penyokong Pas itu mahu wanita melaksanakan Solat Jumaat.
Ayat 1, Surah al-Hujurat:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kami mendahului Allah dan Rasul Nya dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”
Rasulullah menegaskan kewajipan solat Jumaat kepada lelaki Islam:
“Solat Jumaat itu hak wajib dikerjakan oleh tiap-tiap orang Islam dengan berjemaah, kecuali empat jenis manusia: hamba sahaya yang dimiliki, perempuan, anak-anak, dan orang yang sakit.” -Hadis Riwayat Abu Dawud & Hakim.
Berdasarkan Hadis ini, jelas sekali Nik Aziz mendahului Rasulullah s.a.w. yang sudah pun mengecualikan empat golongan daripada mengerjakan Solat Jumaat.
Terimalah realiti. Perjuangan Pas kini sudah jauh tersasar. Tidak lagi berada di jalan yang lurus. Kelam kabut dan semakin kalut. Pas macam sesumpah. Kejap ok kejap tak ok. Bertukar rupa mengikut keadaan sekeliling. Kejap wanita tak boleh jadi YB, kejap boleh!
Bila bersekongkol dengan PKR, semuanya sama rasa, sama rata. Perjuangan jadi barang dagangan. Boleh dijual beli. Ini kesan akibat fatwa-fatwa songsang dan Amanat Puaka Pas.
Masih ingat lagikah Amanat Puaka yang membawa perpecahan. Suami isteri bercerai. Anak tidak mengaku bapa, keluarga berpecah belah. Sungguh besar dosa dan azab yang ditanggung!


“Saudara-saudara sekalian percayalah kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO, kita menentang Barisan Nasional bukan kerana nama dia Barisan Nasional, kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah.
Oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ni, kalau kita mati dengan berlawan ini mati kita adalah syahid, mati kita adalah mati Islam.
Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tak payah masuk Kristian, kita tak payah masuk Hindu, kita tak payah masuk Buddha tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku.”

Akibat Amanat Puaka Hadi Awang pada 11 November 1984 ini, UMNO dan penyokong-penyokongnya yang mengucap syahadah yang sama, bersembahyang menghadap kiblat yang sama dan menyembah Allah Yang Satu, dituduh kafir kerana bersekongkol dengan MIC dan MCA dalam Barisan Nasional.
Sekarang Pas sendiri bersengkokol dengan DAP kafir harbi laknatullah dan PKR, sebuah parti yang penuh dengan sensasi moral. Lebih hebat lagi, bukan Islam boleh mewakili Pas dalam pilihan raya!
Pas mudah terangsang apabila DAP bersandiwara meminati Islam dengan membaca beberapa potong ayat Al-Quran hinggakan Lim Guang Eng digelar Khalifah Omar Abdul Aziz.
Sebenarnya tanpa sedar, kerana terlalu tamak kuasa, Pas perlahan-lahan ditarik oleh DAP menyokong mereka hingga sanggup menggadai maruah agama dan menjadi kuda tunggangan DAP.
Ingatlah wahai Pas, Islam tidak akan berjaya dimartabatkan selagi adanya DAP dalam kalangan mereka. DAP tidak mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam di bawah pentadbiran BN? Apakah DAP mengiktiraf Pas yang hendak menjadi pemimpin negara Islam yang mengamalkan Hudud dan Kisas?
Pas sudah lupa agaknya, dalam peringatan mesyuarat ke 6 Jawatankuasa Kerja Agung Pas bertarikh 22 Januari 1986, diminitkan seperti berikut,
PERKARA 5.5 – Terdapat cadangan supaya Pas menerima kerjasama/bantuan dari orang-orang yang bukan Islam. Setelah menerima pandangan dari Dewan Ulama’ Kelantan dan dibincangkan secara teliti, maka mesyuarat bersetuju:
5.5.1 – PAS sama sekali tidak boleh/dilarang bekerjasama dengan mana-mana pertubuhan yang bukan Islam….

Pada Ogos 1963, Dewan Ulama Pas Kelantan mengeluarkan hukum berikut.
“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir dan haram”.
Sudah lupakah Pas? Parti yang apabila berkawan dengan DAP dan PKR kini semakin menjadi HamPas!
Pada 12 Mei 1999, Nik Aziz menekankan bahawa demi memastikan hubungan dengan DAP berjaya, Pas sanggup tidak mendirikan negara Islam.Masyaallah!
Kata Nik Aziz lagi, “Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan Pas, asalkan tidak mendirikan negara Islam”.
Pada 4 Ogos 2001, Nik Aziz kata tidak ada hasrat menubuhkan Negara Islam dengan berkata,
“Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan Pas sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri perlembagaan itu”.
Kata Nik Aziz : “ Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun saya terima”. Nauzublillah min zalik!
Jadi benarlah. Syaitan telah diterima bersama-sama dengan Pas walaupun tahu hakikatnya bersubahat dengan Syaitan dalam apa jua keadaan bertentangan dengan ajaran agama. Apakah bantuan Syaitan boleh membawa kepada kegemilangan kerajaan Islam tajaan Pas?

Selain itu, banyak lagi amanat dan fatwa mengarut Pas. Antaranya, Allah mencarut, Pas boleh bersahabat dengan syaitan, DAP boleh menghina Islam kerana dia belum Islam.
Pelajar Tadika pun tahu, adalah sesuatu yang langsung tidak masuk akal menyamakan sifat buruk makhluk, iaitu mencarut dengan sifat Allah. Bertaubatlah!
Ingatlah dalam perang Uhud, Tahun ke 3 Hijrah, askar Islam sudah diambang kemenangan tetapi kalah juga kerana pemanah-pemanah Islam lupa tanggung jawab sebenar kerana tamakkan harta rampasan perang.
Begitulah dengan Pas sekarang. Mereka sedang diuji oleh Allah dengana kuasa. Pas sudah lupa akan perjuangan sebenar untuk membentuk negara Islam dan menguatkuasakan hukum hudud.
Pas sekarang tergoda dan terpesona dengan tipu daya kafir harbi hingga sanggup menerima calon bukan Islam dan membentuk sayap bukan Islam Pas.
Pas seperti kayu buruk dimakan anai-anai, perlahan-lahan mereput.
Pas begitu syok sendiri dan terpesona dengan ‘sokongan palsu’ membawa rebah DAP si kafir harbi laknatullah.
Sebenarnya bukan mereka yang memahami Pas, tapi Pas yang tergoda. Kelabu mata kerana nak sangat kuasa untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang terasnya UMNO, parti yang memperjuangkan maruah agama bangsa dan tanahair. Parti yang dipilih rakyat. Kerana rakusnya, hatta dengan syaitan pun sanggup dijadikan sahabat.
Kepada Pas dan penyokong-penyokong parti itu, ingatlah DAP kafir harbi laknatullah ibaratkan seperti pokok jejawi. Dengan perlahan dan senyap akarnya akan mencengkam dan membunuh pokok tempat dia menumpang dan akhirnya berdirilah dia dengan megah dan angkuh.
Kalau sayangkan agama bangsa dan tanahair baliklah ke pangkal jalan. Masih belum terlambat. Fikirlah masa depan anak, cucu. Marilah sama-sama dalam saf UMNO. Bersama-sama dengan ikhlas, kerana Allah memperjuangkan maruah agama bangsa dan tanahair tercinta.
Pas boleh berkawan berbaik dengan sesiapa , hatta dengan syaitan sekali pun tetapi jangan atas nama Islam! .