Tuesday, June 21, 2011

Ambiga, Lelaki PAS, PKR Dan Ulat Taik









Bersih anjuran wanita bENGGALI Ambiga Kaur merangkap bekas presiden Majlis Peguam akan tetap diteruskan walaupun mendapat tentangan Perkasa dan NGO melayu lain.
Kejayaan terbesar wanita benggali ini ialah kejayaan mengkoordinasi semua lelaki Melayu yang berada dalam Pakatan Pembangkang. Paling membanggakan ialah kejayaan memobilisasi jentera Pas yang dipimpin oleh Mat Sabu, Timbalan Presiden Pas yang baru.
Wanita benggali ini juga berjaya menaikkan semangat lelaki-lelaki Melayu dalam Parti Islam Se Malaysia untuk turun padang ramai-ramai bulan Julai ini.
Paling menarik ialah lelaki-lelaki ini ramai antaranya yang berjubah dan berserban.
Apakah kelebihan yang ada pada wanita benggali ini sehingga ramai lelaki-lelaki Pas begitu teruja dan sanggup menyahut seruan wanita benggali ini untuk mengeluarkan sejuta rakyat bagi memberitahu betapa kotornya SPR dan demokrasi di Malaysia?
Gara-gara wanita benggali ini juga menyebabkan Pemuda UMNO turut terikut-ikut untuk menggunakan mekanisma yang sama melalui jalan demonstrasi untuk menghantar memo kepada YDA.
Sekarang satu Malaysia, baik NGO, parti politik, pihak polis dan Institusi Raja terpaksa respons kepada gerakan yang dicetuskan oleh wanita benggali ini.
1wanita benggali telah berjaya membuatkan 1 Malaysia dan 1 Melayu berkecamuk.
Wanita benggali kata SPR tidak adil, pemimpin Melayu pembangkang pun ikut kata tak adil, walaupun PRK mereka menang 8 dan BN pun menang 8 kerusi.
Benggali perempuan ni kata SPR kena buat pendaftaran otomatik, Melayu pembangkang pun terus kata betul tanpa mahu memikir apa masalah dan kesan yang bakal berlaku jika pendaftaran otomatik dilaksanakan.
Benggali ni kata undi tipu, Melayu pembangkang pun kata tipu walaupun mereka berjaya menafikan majoriti 2/3 di Parlimen.
Benggali wanita ni tak pandai, cuma Melayu pembangkang yang menyerahkan tengkuk untuk dipergunakan oleh seorang wanita benggali.
Melayu pembangkang ni pun mahu cuci tangan dari dosa dipersalahkan jika kempen mereka tidak mendapat sambutan rakyat.
Lelaki Melayu pembangkang mempunyai mentaliti sedikit bacul dengan mengambil kesempatan menggunakan khidmat benggali wanita ni. Masing-masing saling memerkuda dan diperkudakan atas dasar suka sama suka samalah seperti mana hubungan antara nafsu manusia dan iblis. Tanpa nafsu, iblis akan putus asa dan tanpa iblis, nafsu pula akan mudah dikengkang.
Jadi apabila digabungkan kekuatan nafsu dan iblis maka akan mudahlah dunia ditawan dan ramailah manusia yang akan tergoda.
Maka, dengan bantuan nafsu manusia dan iblis, untuk kerahkan 1 juta rakyat keluar membuat demonstrasi aman yang beretika dan berdisiplin bukan satu masalah besar bagi mereka.
Jika ada kekecohan dan pergaduhan itu bukan salah mereka yang berjuta, tapi adalah disebabkan oleh FRU dan unsur-unsur ganas yang diserap masuk oleh BN untuk merosakkan imej BERSIH pada sekumpulan ulat taik.
Gabungan perhimpunan yang dibantu oleh nafsu dan iblis ini mampu mendisiplinkan sejuta penunjuk perasaan. Tiada seorang pun dari mereka akan bertindak ganas atau melanggar apa-apa peraturan.
Ulat taik kalau diletak ditempat bersih pun akan dicarinya juga tempat taik kerana ulat taik tidak boleh hidup dalam suasana yang bersih, aman dan harmoni.
Ulat taik kalau diletak ditempat bersih pun akan dicarinya juga tempat taik kerana ulat taik tidak boleh hidup dalam suasana yang bersih, aman dan harmoni.
Kalau negara ini bersih, aman, makmur dan harmoni itu adalah satu kerugian yang amat besar bagi si ulat taik kerana tiada ruang untuk mereka hidup.
Sehubungan dengan itu semua makanan yang ingin dimakan oleh rakyat harus disuntik virus agar ramai rakyat yang akan keracunan makanan.
Bila ramai yang sudah keracunan maka taik-taik akan bersepah-sepah. Dengan cara ini, maka hayat atau nyawa ulat-ulat taik ini akan bersambung, berkembang dan beranak-pinak kembali.
Di lubang manakah sumber talian hayat ulat taik?
Maaflah kerana terkasar bahasa. Terikut nafsu pulak sikit. Ini baru sorang-sorang. Kalau sejuta orang duduk tengah jalan tak taulah.


SabdaNabi s.a.w:
“Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu didustakan orang yang benar, dianggap benar orang yang dusta, dianggap khianat orang yang amanah, dianggap amanah orang yang khianat, dan bercakap ketika itu al-Ruwaibidoh. Para sahabat bertanya: “Siapakah al-Ruwaibidoh?” Sabda Nabi s.a.w.: Orang lekeh yang berbicara mengenai urusan awam (orang ramai).” (Diriwayatkan oleh al-Imam Ahmad, al-Hakim dll. Al-Hakim menyatakan isnadnya sahih dan ini disetujui oleh Al-Zahabi).

No comments: